Lees deze informatie goed door! Voor een goede afhandeling verzoeken wij u deze aanwijzingen op te volgen.

14 dagen bedenktermijn

Na ontvangst van het bestelde product hanteren wij bij FotoBest een afkoelingsperiode van 14 werkdagen. Binnen deze periode mag je een artikel zonder opgave van reden terugsturen, zo lang het artikel compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is). Artikelen die beschadigd zijn, niet compleet zijn of gebruikssporen vertonen komen niet in aanmerking voor ruilen of retourneren. Heeft u een beschadigd artikel ontvangen of is het artikel defect geraakt? Neem direct contact op met onze Klantenservice.

Retourzendingen en reparaties worden door ons voorzien van een door ons toegekend RMA-nummer (Return Material Authorization). Dit nummer kunt u aanvragen door het formulier hieronder in te vullen. Als wij uw aanvraag hebben geaccepteerd, krijgt u van ons het RMA-nummer toegezonden.

Stappenplan retourneren

Als u een artikel wilt ruilen of retourneren kunt dat melden bij onze klantenservice. Het e-mailadres en het telefoonnummer zijn te vinden onder Contact. Voor een spoedige afhandeling verzoeken we u om het retourformulier uit te printen, in te vullen en mee te sturen met de retourzending. Zorg ervoor dat de volgende gegevens correct zijn vermeld:

Retourformulier

1. Uw naam, het bestelnummer of factuurnummer en het artikelnummer van het artikel dat u wilt retourneren.
2. Als u het artikel wilt ruilen, vermeld dan voor welk ander artikel (artikelnummer, naam en eventuele extra opties zoals de maat).
3. Als u het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen, vermeld dan uw bankgegevens.
4. De reden waarom u het artikel wil ruilen of retourneren (hoewel we dit waarderen is dit niet verplicht).
5. Zorg voor een stevige, veilige verpakking.
6. Gebruik het op het retourformulier vermelde adres.
7. Schrijf het RMA-nummer duidelijk op de buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat u niet de originele doos dichtplakt of beschrijft.
8. Zorg voor voldoende frankering van de zending.
9. U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport. Zorg dus voor een transportverzekering.
10. Terugbetaling van het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten van de heenzending geschiedt binnen 30 dagen.

Na ontvangst van uw retourzending zal onze klantenservice deze in behandeling nemen en zo snel mogelijk contact met u opnemen over de afhandeling ervan. Als uw retourzending is gecontroleerd en goedgekeurd, wordt het artikel omgeruild of wordt het aankoopbedrag teruggestort, afhankelijk van uw wens.

Kosten en risico

De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. Als u het artkel wilt ruilen zullen wij het nieuwe artikel echter wel gratis verzenden (zo lang het nieuwe artikel in dezelfde verzendklasse valt). U verstuurt de retourzending op eigen risico. FotoBest is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van geretourneerde artikelen. Vraag daarom bij de pakketdienst waarmee u de retourzending verstuurt altijd om een Track & Trace code of verzendbewijs en bewaar deze goed. U kunt het artikel ook verzekerd of aangetekend laten versturen.

Verpakking van retouren

Artikelen, die retour worden gestuurd, dienen onbeschadigd en compleet aangeleverd te worden. Artikelen die beschadigd zijn, niet compleet zijn of gebruikssporen vertonen komen niet in aanmerking voor ruilen of retourneren. Zorg er daarom voor dat artikelen zorgvuldig zijn verpakt wanneer je deze terugstuurt. Het retourneren van kleine en lichte artikelen spreekt voor zich, voor zwaardere artikelen, zoals grote papierrollen, vereist de verpakkingsmethode echter meer aandacht.

Als de originele verpakking te zeer is beschadigd, dient u deze in een nieuwe verpakking of doos te verpakken. Verpak meerdere onderdelen altijd per stuk, voordat u deze samen in een grote verpakking of doos stopt, zodat er geen metaal-op-metaal of metaal-op-glas contact is en er tijdens het transport geen krassen op het metaal kunnen ontstaan. Zorg er bovendien voor dat losse  onderdelen nauwsluitend zijn verpakt of dat de doos is opgevuld met voldoende opvulmateriaal, zodat de losse onderdelen niet door de doos kunnen schuiven.

Grote producten of andere speciale zendingen dienen met grote zorg getransporteerd te worden. Neem contact op met onze Klantenservice als u dit transport zelf niet kunt verzorgen.